Alla inlägg under december 2012

Av Hjördis - 25 december 2012 10:30

Nä inte tjuvar mina hundar mat. Har dom aldrig gjort och kommer aldrig att göra?

 

Se bara, Aladdinasken oantastad.

Men...

Efter julmiddan igår stod jag med ryggen mot bordet. Hör nåt slafsande ljud. Ser Maja på kökssoffan med framtassarna på bordet, sträckt hals över julskinkan i full färd med att ta för sig av potatissalladen. Hemmagjord potatissallad med rödlök. Jag vet att man inte får ge lök åt hundar men jag gav faktiskt inte...


Ner med hunden, ut på balkongen. Duka av allt. In med hunden igen.


Vips är hon på kökssoffan med framtassarna på borden och ser besviken ut - allt borta?! Tror inte hon blev sårad över att bli "utkastad" en stund. Tror inte heller hon lärde sig att inte äta från bordet. Jag däremot lärde mig en läxa - hundar kan tjuva mat...  

Av Hjördis - 25 december 2012 10:16

Allra snällaste Åsa har gjort det igen: julgranspumlor med världens bästa motiv...

Maja!  


Nu är samlingen komplett. Unika pumlor som jag vårdar ömt. Tack snälla snälla Åsa för födelsedagspresenten/julklappen. Precis vad jag önskade mig. Hur kunde du veta?  

Av Hjördis - 23 december 2012 18:21

Lyckades fånga solen på bild. Iallafall lite grann...  

En millimeter av solen syntes i två minuter igår. Jag åkte upp till slalombacken och klättrade en bit upp. Det var kallt så jag störde inte slalomåkarna (tre stycken) när jag klev i pistkanten med vovvsingarna.


Isig bild av skidliften. Inte visste jag att liftar äter små hundar?! Iallafall betedde sig Maja som om dom gör det.


Kebnekaisemassivet eller nåt sånt. Fjäll iallafall. Långt borta och massa snö och frost. Tjusigt. Nu vill jag hem å dricka varm glögg.


Det var ett tag sen jag bloggade. Datorkrångel och när datorn fixades kunde jag plötsligt inte leka med foton mera. Men nu håller jag på att lära mig ett kul program, Picasa, där man kan fixa till bilder. Nu lite uppdatering vad vi har gjort sen sist...


För några veckor sen gick vi på en massvandring, jag å mina vovvar. Maggan, Carina och Sus med sina hundar. Det var "flera hundra retrievers" och en liten farbror av blandistyp.


Lisa har problem med kyla och nysnö - De' fassnar!


På en annan prommis möter Lisa och Wilda en kompis från Luossa. Wilma var ute å prommade med sin stavgångande husse. Än känner inte hundarna igen Wilma men Wilma känner igen dom.


Stilstudie på "osynlig" hund. Maja kryper ihop. När Lisa närmar sig störtar hon "fram" och "skrämmer slag" på Lisa. Om du var ljusare skulle du synas mindre...


Till första advent kom julgranen fram. Jag trodde nog jag skulle få "hjälp" av Maja men hon var måttligt intresserad. Först. Intresset vaknade och kompostgallret kom fram. Några dansar kring granen. Jag har kompostgaller runt...


Nyfiken Maja...


Kondens. Jag bonade golv häromdan. Skura och skura, svabba och skölja. Det blev alldeles fuktigt i lägenheten och kondens på fönster. Golven blev blanka och fina (och hala  ) men tydligen inte vattentåliga. Kvadratmetern kring vattenskålarna blir alldeles fläckig efter törstiga hundar som plaskar lika mycket som dom dricker.


Allra sötaste Maja. Jag måste bara säga att första (värsta, mest hysteriska) valptiden tänkte jag ibland - Aldrig mera hundvalp! Numera känner jag att bara valp av Maja-typ. Pigg, alert, intresserad (av allt på gott och ont), alltid beredd på aktivitet. Mina äldre hundar, Dupond och Dupont, är ganska bekväma av sig ibland men det är inte Tintin-Maja. Och som hon växer. Nu är hon aningen högre än Lisa i manken och hon har inte vuxit klart. 


I kväll ska vi mysa och vaka in julafton. Aladdin-asken lever farligt och glöggen är slut.


Inte alls arrangerat...  


Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards