Direktlänk till inlägg 12 februari 2021

Stugmys i byn

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42

ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot solen och bara njöt. 

   

Jodå vi går på skoterleden, enda spår som finns i mitten på februari. I mitten på mars kryllar det av skoterspår kors och tvärs. Men än så länge är vi ensamma i skogen, lyssnar på fåglar och äter bark?! 

 

Jag har aldrig sett Lakki äta bark förut men idag tyckte hon det var smaskens. Eller tycker hon att hon får för lite mat av mig?!  

 

Måna tycker däremot att torrfoder är klart överskattat. Tacka vet hon matrester, det kan hon äta. Foderkulor fnyser hon åt nu. Varför är hon plötsligt så kräsen? Är hon dräktig? Vet ej, vet bara att i vanliga fall så är hon ett matvrak.  

 

Pappa hittade några rejäla märgben i frysen. Undrar vad hundarna säger om det? 

    Nom-Nom-nom-nom gissar jag dom säger. 

  Lakki kan vara en retsticka men å andra sidan så är Måna samma-lika. 


 
 
Ingen bild

Familjen Persson lycksele

15 februari 2021 20:54

Hej! Så roligt att se hundarna! Hoppas ändrade matvanorna beror på liv i magen.
Fina dom är ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 25 januari 2021 08:26


Förra veckan hade Dåmigs Kluriga Fantomen "Obi" och Stenlyans Moonshadow "Måna" en lyckad date. Nu håller vi tummarna för ett gäng guldklimpar om nio veckor.    ...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards