Alla inlägg under april 2017

Av Hjördis - 13 april 2017 11:45

    

En glad påsk önskas alla. Fotat när ett snöväder precis dragit förbi (de mörka molnen till höger) och innan nästa kom över oss. Aprilväder i en ask.  

 

Förra veckan sköts det en Maxus-raket från Esrange. Jag och vovsen tog oss upp på "Kasen" för att kunna se raketen. Jag hörde mullret och såg röken nära marken men själva raketen syntes inte. Man borde kunnat se lågan åtminstone men molnen var väl för tjocka. Snopet      

Idag är det skärtorsdag och jag har laddat upp med godis. Om inte påskkärringar dyker upp snart börjar jag nalla av godiset själv   

Av Hjördis - 7 april 2017 08:40

 
Fina paret Maja och Ture dejtade i början på mars. Tyvärr blir det inga valpar till Valborg-Första Maj. YellowFellows första kull fortsätter dröja. Jag längtar och önskar men det blir inte alltid som man vill.    


Tanken var att min nästa hund skulle bli ett Maja-barn då jag är väldigt förtjust i hennes fart och energi. Nu är jag grymt valpsjuk men var hittar jag en härlig galen hund som Maja? Tips mottages tacksamt   

 

- Je mäj karra.   Wilda är bäst på att dregla och det är effektivt. Jag brukar slänga en gobit till henne så hon inte stryker sig mot mig med sina salivsträngar. Skidtävling på jobbet i veckan. Jag har fått ett jobb. Visserligen ett kortare vikariat men det hindrar inte mig från att stortrivas. Vi hejjade på dom tappra som åkte och vi hjälpte till att äta hamburgare.   Idag är jag hemma och nyser, kanske blev jag frusen under skidtävlingen.   

  Vackra pärlemormoln fotade tidigare i år. De ger ett magiskt ljus och är vackra att se på.


När jag slutat hänga läpp över att det inte blir nån valpkull i år börjar jag planera för vad skoj jag och vovvarna ska göra resten av året. Jaktkurs, kennelträff, viltspår, goldenläger, goldenspecial - det finns mycket roligt att göra istället för att ha en valpkull. Att ha en valpkull kan ju vara alldeles långtråkigt och dötrist och och och alldeles underbart   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards