Alla inlägg under december 2016

Av Hjördis - 21 december 2016 14:42

 

Det blir aldrig som man tänkt sig - eller hur?! 2016 tänkte jag få första kullen med YellowFellows-valpar. Blev inga valpar. Istället fick jag långledigt och det var behövlig whila från jobbet. Inte som jag tänkt mig men det får gå ändå.

  Värmebölja i december, +8 grader 19 december. Det är nog rekord. All värme fick gångbanor att bli isbanor. Varför har jag inte köpt dubbar till skorna? Det blir inte ljusare än så här i december i Kiruna, solen går inte upp.  
Maja med bästisen Ria, engelsk setter. Nästbästisen är nog My, irländsk setter. Tror Maja att hon är en setter när hon kommer så bra överens med dem?     
Dom har så roligt på isen. Helt omöjligt att få bra bilder på virvelvindarna.  
Inomhus tar man det lugnt. Maja sover nästan under soffan eftersom Silva, engelsk springer spaniel, vill sova så nära. Wildas och Rias tassar skymtar, vovsen hade mysigt inomhus medan mattarna fikade.  

Hitta Maja! Hon har kopplat greppet om Nalle. Nalle är ganska tunn eftersom Maja opererar honom då och då. Jag syr och Maja river upp.

Det har varit ett roligt år med massa aktiviteter och resor. Vi avslutar året med att ta det lugnt, åka skidor, busa med kompisar och längta efter nästa år. Det är ingen idé att planera för 2017 - se bara vad planerna för 2016 sk*t sig.   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards