Alla inlägg under maj 2021

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort. 

Lite bilder på guldklimparna: 


Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna stadigt på jorden. Lugn och cool som flyttar till Västerbotten. 

     


Sedan kommer tjejerna. Först Cava, en nyfiken och framåt tjej som även hon flyttar till Västerbotten. Cava är sötare än sötast och det var frestande att behålla henne själv. Cava har definitivt kullens gladaste svans.        

Nästa tjej är Ellie, eller Etta som hon kallas. Etta stannar hos mig. Hon är självsäker och självklar, jag älskar alla valparna men Etta kan jag inte leva utan. Hon föddes först och stal mitt hjärta redan vid födseln när tassarna syntes. Etta är en av tre "Sisters in crime"...        

Här är Tali'Zorah, eller Tila (Tali) som hon ska kallas. Hon är kullens "Leader of the pack". En nyfiken och fartfylld tjej som flyttar till Västerbotten. Även hon hör till "Sisters in crime".         

Och här kommer lilla Tikka, kullens minsting. När man är minst måste man vara värst. Tredje och sista "Sisters in crime".  Tikka är den som börjar leka först , väcker de andra för att leka mera och somnar motvilligt sist av alla. Energiknippe utan dess like. Tikka blir kvar i Kiruna, jag vill gärna följa henne på närmare håll.         

Sist ut är Vera, den största tiken. Vera är en snäll och framåt tjej som älskar att leka. Och om nån inte vill leka med henne så övertalar hon dem... hon lyckas för det mesta. Vera blir även hon kvar i Kiruna till min stora glädje.     

Älskade valpar, jag önskar er och era nya familjer lycka till. Hoppas att jag kan hålla kontakten med alla. Och att valpträffar kan genomföras senare i sommar och nästa vår.     

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards