Alla inlägg under december 2017

Av Hjördis - 26 december 2017 13:59

 

...och för tre veckor sen opererades Wilda för livmoderinflammation...  Jag tror att vi har hamnat i ett stim av pyo denna höst. Vad är sannolikheten att båda hundarna blir sjuka nästan samtidigt?!

Wilda blev inte sjuk lika akut som Maja. Wildas symtom var inte typiska för pyo. Hon var allmänt hängig. Hon grävde en lya åt sig under en buske. Sen kunde hon inte ta sig upp därifrån. Jag fick nästan slita upp henne, hon var helt förvirrad. Hon kunde ställa sig bakom soffan och bara stirra in i hörnet. Hon mådde absolut inte bra. Hon var skendräktig men hon återhämtade sig inte från det. Då ringer man vet och det blev operation och det visade sig vara livmoderinflammation.

Jag önskar jag kunde säga att Wilda är sitt forna jag, att hon bevisar varför hon döptes till Wilda för 9,5 år sedan. Men hon verkar ha ont i alla fyra ben och är ovillig att röra på sig. Eller så misstolkar jag henne, hon fryser och VILL inte gå ut. Jag hoppas på det senare för när pälsen växer ut på magen så fryser hon inte mera och allt är bra...

  Samling på TopDog! Massa retrievers tränade och vi avslutade med gruppfoto. Många unghundar, många som inte träffat varandra förut. Och ändå så lugnt och städat. Maja 5,5 år var näst äldst och stökigast. Ja ja mattes piga full av glädje och energi.   Mattes båda tjejor, sitter som tända ljus och hoppas på karra. Och det får dom för dom är så söta.   Efteråt ser dom ut så här - utslagna i soffan. Det är varje mattes (och husses) dröm - trötta hundar efter hjärngympa.  

Lilla kostigen bakom huset är uppskottad. Fotot är taget för nån vecka sen. Det är mycket mera snö nu.  

Och apropå snö... Kupoltorget efter en av flera snöchocker denna vinter. Snöhögen når upp till klockan på torget. Och vintern har bara börjat. Om vi inte blir insnöade den här vintern så blir vi aldrig det. Det finns dom som tycker att vi alltid är insnöade och jag kan hålla med om det...     Återigen ett foto taget förra månaden medan solen ännu syntes.   Solen lyser upp Luossavaara. Jo jag är alltid soldyrkare den här tiden på året. Fotot är nog taget i november.   Skotersäsongen är igång. Tack vare att skotertrafik är tillåten på vissa gator så tolkar skoterförarna att alla gator och gångbanor är lovliga. Den här körde på gångbanan bakom vårat hus.  

Min fina utsikt från jobbfönstret. Och nej det är inte julpyntat, det råkar bara se ut så     

Dagsfärskt foto på solen. Eller det som påminner om solen. Jag var en bit upp i slalombacken men solen syntes ändå inte. Den har en bra bit upp till horisonten än. Längtar efter att få se den igen. Kom snart tillbaka, du är saknad.    

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards