Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Semester-sammanfattning i ny fungerande blogg

Av Hjördis - 17 augusti 2010 12:50

Nu har jag åxå lämnat Bloggtown som aldrig funkar. Undrar hur det går med bloggplatsen.se?! Får väl se.

Rivstartar nya bloggen med att ta med de bästa bilderna från sommaren och semestern.

  Två smustiga vovvar, hjälper matte att finna kontroller till årets Naturpass.


  Retrieverfnatt är när dom tokspringer runt tills dom är så här trötta.   


  Uppe på Luossavaara har vi varit många gånger även denna sommar. Vyn är milsvid och underbar.


   En vacker blomma, blommus-whita-klockor på fusklatin.


 Härligt blått vatten och fantastiskt blå himmel vid Nukutussjön, egentligen ingen sjö utan ett gammalt gruvhål.  


  Vid Nukutus hittade vi sista kontrollen i årets Naturpass.


  Givakt flickor! Lisa närmast, Wilda bakom. 


    I hjortronskogen. Så här såg det ut före


  och efter min framfart. Solvarma hjortron åker rätt in i munnen utan mellanlandning i nån hink.



  Vi passerade Kukkulaforsen på väg mot Happis och IKEA. Gubbarna ser små ut i forsen.


  Här håvas det sik.



  Wilda och jag på strandpromenad. Vindstilla = mygg. Mycket mygg. Vi gick inte så långt om jag säger.   


  Vovvarna roar sig med snö. Snön kommer från ishallen där dom fixar till isen.


Semestern är inte slut än, några få dagar till får jag ta det lungt och lukta på blommorna och njuta av   . Åsså hoppas jag att den här bloggen är pålitligare än den förra.   Den har iallafall fler och skojiga smiliesar å de gillar jag.

 
 
Ingen bild

Märta och Stilla

17 augusti 2010 20:30

Fin ny blogg! Tack för trevlig träning idag! NU jäklar ska vi försöka komma igång med träningen inför 17 september.... ;)

 
Ingen bild

Carina å Dina

19 augusti 2010 08:42

Den ser i alla fall jaättefin ut nya bloggen : ).
Dina har också varit och myst i snöhögarna.
Häls Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards