Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Jaktträning idag

Av Hjördis - 19 augusti 2010 14:43

Det har varit dåligt med jaktträning för mina hundar på sistone. Bara lydnad och lek hela tiden. Så idag hakade jag på cykeln på bilen, dummiesar i ryggan och åkte till ett bra ställe. För att komma dit måste man gå eller cykla en bit men det är det värt.

Jag började med att slänga ut alla dummiesar ganska långt ut. Lisa flög iväg efter några  sen fick hon vila medan Wilda hämtade några. Wilda hade åxå bra fart och hon var den av dom som hade bäst näsa idag. Lisa flög omkring och letade och missade medan Wilda kunde stanna i luften när hon fick vittring.

Vi tog in hälften av dummiesarna och cyklade vidare  .

På nästa stopp blev det linjetag. La ut dummiesar på linje och Wilda fick börja. Hon tog in den närmaste och hade spanat in nästa. Sen skickade jag henne på nästa och sen en tredje. Hon sprang fint på linje, snabbt och rakt. Duktig hund!

Äntligen blev det Lisas tur. Hon hade fem dummiesar allt längre bort men hon sprang rakt ut och hämtade in snabbt, inga dumheter som sök eller så.

Så nöjd med hundarna. Jag har inte tränat alls på länge och vi har alla tre saknat jaktträning tror jag.   

På tillbakavägen stannade vi till på söket igen och hundarna fick hämta in resterande. Och nu hade jag kameran beredd. Bildserie först Lisa:

  

  

  

  


Och Wilda som var lika duktig idag:

  

  

  

Jättekul att vara ute i skogen idag. Inga mygg   .

 
 
N

N

19 augusti 2010 15:06

Kika gärna in på min blogg och se om den intresserar dig! :)

http://ndk.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

22 augusti 2010 08:25

Ny blogg ser jag.
Härligt med jaktträningen. Vi håller oxå på en del.
Jag tror att myggen har frusit bort.

http://www.gottigottas.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards