Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Hjördis - 8 januari 2011 17:20

Det är synd om mig och Vira Blåtira. Blåtiran är stor som en tennisboll, mörkt lila, runt ena ögat.   Jag bara frågar - hur länge?


I morse hade jag stora problem = kylskåpet var tomt. Hur handla när man inte vill visa sig bland folk och inget smink att dölja blåtiran med? Jo man får låna foundation av snälla Carola och då var det inga problem att handla och fylla kylskåpet   Och köpa egen foundation   Det var en intressant början på året att vara totalt folkskygg.


Alla skäl att titta på tv är bra. Alla utom dom dåliga. Mina skäl är Vira och -20 grader. För att rasta hundarna måste jag (nästan) lägga ut ett korvspår ut ur lägenheten  ut till närmaste snödriva där hundarna gör ifrån sig blixtsnabbt och sen vill dom in igen. Eller så kan jag springa och jaga dom inne för att sätta på koppel och halsband och slita ut dom   . Är det inte maj snart?!


Nu längtar jag efter att Vira ska försvinna och att det ska bli vår. Vad hände med mindfulness och att leva i nuet?! Ska bättra mig. Det är skönt att måsta vara inomhus och titta på tv. Jag ser "Coupling" och "I vår herres hage" på DVD och är allmänt slö, slapp och likgiltig.

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards