Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Hjördis - 16 oktober 2011 15:00

I april när våren drabbas av bakslag, kan man bli deprimerad för mindre. Idag när vintern fått bakslag är jag jättelycklig.   

Det har varit 7-8 plusgrader, sydliga vindar och sol. Den eländiga vita varan på backen tinar bort och försvinner.   Det ska firas!

Vi firade med en låååång prommis i skogen. Så skönt att få åtminstone en till skogsprommis innan snön lägger lock på naturen.


Vad är det med korvmacka på utflykten? Doften och smaken gör att man känner sig som elva igen. Mmmmm va gott det var.


- Jag tänker inte på den där mackan du har. Inte alls.  


- Inte på kanelbullen heller. Nä-ä. Jag tänker på nåt helt annat. Klart dom fick smaka, tar alltid med "lite extra" så jag kan dela med mig till två svältande.


Det finns fortfarande snö på vissa ställen men det fantastiska är att vissa andra ställen har barmark. Kolla in månen, det var hur fint som helst. Någon entusiast har dragit skidspår - denne måste gråta blod idag.   

  


Vy från Nukutus-toppen. Kebnekaise fjällmassiv. Där är det full vinter. Här tog vintern en paus. Kung Bore insåg att 7 oktober var nog liiiite för tidigt, tom för härdade kirunabor. Tack Kung Bore att du avvaktar.  


Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards