Direktlänk till inlägg 17 december 2011

och mera uppdateringar

Av Hjördis - 17 december 2011 13:36

Skönt med en lång prommis. Jag å vovvarna prommade in till stan. Jag tyckte lite synd om alla som stressar med julklappsinköp och annat. Jag har själv stressat så mycket på sistone att jag orkar inte med julhysteri just nu. Den här julen får bli som eljest tänkte jag.


Förra helgen åkte jag till huvudstaden för att kolla läget. Så här såg det ut i gamla stan. Själv satt jag och bästa kompisen å fikade å whilade trötta ben.


Lite stressvarning var det på Drottninggatan. Inget för lantisar som mig.


 

Konserthuset. Vadan alla lyxbilar? Jo, Nobelpristagarna får sina miljoner därinne. Själv fick jag inget nobelpris i år heller. Kanske nästa år? Fast då får dom instifta ett pris "Årets medelmåtta som inte gjort nåt märkvärdig på sistone". Jag gissar att konkurrensen om ett sånt pris skulle vara hård.  


Och Kungsgatan firar 100 år. Det var riktigt läckert med alla lampor och julbelysningar överallt. Annat än lilla Kiruna.


På Sergels torg lyste det tjusigt.


NK:s fönster var roliga att kika i. Den här gillade jag.


På söndan var det hundmässa för hela slanten. Rasparad i bakgrunden. Det var första gången jag besökte Stockholmsutställningen (fd Stora Stockholm) och förhoppningsvis inte den sista. Så mycket av allt. Fantastiskt fina hundar. Massor med hundrelaterade grejer att köpa. Nästan inga bekanta men det gjorde inget. Jag shoppade loss, trots min höga ålder insåg jag hur mycket (hund-)prylar jag saknade. (Jag har en teori om att ju äldre man blir desto mindre köper man.)  


Och apropå hög ålder så blev den ett snäpp högre häromdan - jag fyllde år. Stockholmsresan var min födelsedagspresent till mig själv. Lax- och räkmackan då? Jo efter att ha ätit så mycket tårta som man kan, är det gott med något salt och laxigt. Finns kvar tårta förresten. Bara å komma å fika. Du behöver inte ta med nånting, jag har nämligen allt jag behöver .  Medan jag roade mig i Stockholm, roade sig vovvarna på hundpanget i Laxforsen. Jag har fått bilder...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards