Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Barmark?

Av Hjördis - 28 mars 2012 18:23

Det är sant och jag har bildbevis. Det finns barmark i Kiruna i slutet av mars.


Kolla bara. Barmark. Vaddå ser inge' barmark?! Är du blind eller?   



Där, alldeles nära trädstammen  . Inte ens Lisa vågar tro sina ögon. - Barmark? Kan det verkligen vara sant?

  

Jomenvisst är det sant. Som sanna norrlänningar/kirunabor så får man glädjas åt det lilla. Mer barmark än så här vågar man inte ens hoppas på i slutet av mars.


Wilda hittade nåt som doftade alldeles oemotståndligt borta i busken. Vaddå att snön är tjock och inte bär, här ska undersökas.


Saivosjön med Tobaksloppspåret till höger i bilden. Jag och Märta åkte Tobaksloppet i lördags och spåren var helt fantastiska. SIK gjorde det igen! SIK = Saivomuotka Idrotts Klubb. Ca 170 tävlande från 2 km/8 km/20 km. Jag och Märta åkte 8 km. I starten lovade jag lite lamt att vi åker tillsammans. Men det är nåt mysko med startskottet, det är nån tävlingsnerv som retas och jag åkte som vanligt dvs med blodsmak i mun  . Märta fick åka själv och det hade gått så bra så.


Imorrn torsdag ska jag halka runt på "Jägarloppet" som går i Varggropen. Halka runt för jag gissar på grymt bakhala skidor, jag kan inte valla när det är plusgrader som nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards