Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Hjördis - 18 februari 2012 10:44

Idag har jag dagen efter. Kom hem från jobbresa till Luleå igår kväll och idag känns som dagen efter. Åkte tåg och kom fram. Förr frågade man sig om tåget var i tid. Numera fråga man sig om tåget går över huvudtaget. Synd att det blivit så, det är jättemysigt sätt att färdas när det funkar.

På ditresan satt jag och jobbade vid datorn, kollade ut genom fönstret då och då, mumsade på godis... Resan gick fort. På hemvägen var det lite trångt så jag kunde inte sitta och jobba men fönstret och godiset gick bra.

Men mina vovvar då? Jo, världens bästa Märta var hundvakt. Hon hade fullt sjå att torka drägel efter Wilda  men annars gick det bra.

Prommis i solskenet blev det visst. Vilken härlig vinterdag dom hade! Stilla med sina två bodyguards. (Stilla skulle bara veta att i själva verket är hon bodyguard åt Braveheart I och II.) 

Fredag kväll kom jag hem med tåget - som var i tid! Märta och tre hundar mötte mig. Vet inte vem som blev gladast - jag eller hundarna?  Wilda var inte så impad av att jag kom hem. Hon insåg väl att semestern hos Märta och Stilla var över. Lisa blev iallafall glad. Märta och Stilla prommade hem, hela vägen tvärs över gatan.


Jag hade beställt taxi till mig å hundarna å vi väntade å väntade. TVÅ gånger ringde jag till Taxi Kiruna och efterlyste transporten. Efter 40 minuter kom den. Man behöver inte vara Einstein för att gissa vad jag tycker om det företaget.       Hade jag haft bättre skor hade jag gått hem med dragväska å allt. Vi tre isbitar hoppade in i bilen och äntligen hemma igen. Är det inte det ena (tåget) så är det det andra (taxin).

Borta bra men hemma bäst. Idag blir en lat-lördag. Vädret är som gjort för en skidtur...  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards