Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Hundsim i Råneå

Av Hjördis - 1 juni 2013 20:14

Äntligen blev det av - hundsim i Råneå på http://www.alvdalenshundhalsa.se/index.htm

Först i vattnet blev Lisa. Gammal är äldst, hon skulle få visa de andra hur man gör. Från början var hon inte sådär överförtjust men blev biten efter en stund.

  


Simmelisim hej vad det går!  


Ibland måste man whila en stund.


Sedan skulle Wilda simma. Hon hoppade inte i själv efter b-o-l-l-e-n. När det blev Wildas tur att simma efter bollen blev Lisa som ...bolltokig. Lisa hoppade i hämtade boll och kom upp hur mycket som helst och utan flytväst. Wilda fick simma med ankan, bollen tog Lisa hela tiden.


Maja var sisten i. Hon har inte simmat "på rikt" än så hon lyftes försiktigt ner i plurret och sen hade hon bäst och snyggast simteknik av alla vovs. Maja fick simma med bollen bara för att jag stoppade Lisa från att hoppa i efter den.


Fysiskt och mentalt utmattande att simma... Bilfärden hem blev lugn, mycket lugn  


Lisa visade sig vara värsta pajasen idag. Hon ville i hela tiden. Hon ville inte lämna stället. Hon ville tillbaka. Därför kommer vi att åka hit fler gånger. Jag flinade i bilen hela vägen hem till Kiruna - Lisa är verkligen en härlig hund!    

Vi stannade till på en rastplats där även herr eller fru Bäver bor.


Men åker jag verkligen till Luleå, bor på hotell en natt bara för att hundarna ska få simma? Nä förstås inte. Jag åkte på APT med jobbet, en del av mina kollegor verkar i Luleå. Efter APT ver det grillfest.

- Åååååå matte vi är så hungiga...


Jag var tveksam att åka över huvudtaget, det var lovat hur varmt väder som helst fredag och lördag. Jag är glad att jag åkte - bilen var det svalaste stället under dom här dagarna. Det gick jättebra att ha hundarna i bilen (som stod i skuggan!) medan jag var på APT. På hotellet väntade en vattenskål och hundfilt på rummet, gissa om vi kände oss välkomna! Hundarnas väl och ve är prio ett för mig. Tror hundarna tycker det var en härlig resa.

Jag rekomenderar hundsimmet i Råneå för alla nyfikna - det var totalt skoj!  Och jag har lovat Lisa åka dit fler gånger - annars hade hon vägrat följa med hem, bosatt sig på orten hade hon...

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards