Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Hjördis - 15 juni 2014 08:48

Visst är det bra att drömma om än det ena än det andra. Jag har drömt om att ha husbil ungefär hur länge som helst. Så "plöstligt" i april slog jag till och köpte en Fiat Ducato Dethleffs! Jag trodde knappt det var sant att jag nu har en husbil. Vilka resor jag ska göra med mina vovs. Så lite som jag sett av Sverige och Norden ska jag ta igen. Trodde jag.


Första långresan skulle vara under Kristi-flygar-helgen till Dåmigs kennelträff i Rättvik. Hela mörka kalla vintern längtade jag till det. När jag dessutom hade husbil behövde jag inte planera övernattningar och boka innan - he bar å åk.


Jag hann köra 2,5 mil innan bilen la av! Bilen förlorade dragkraften och jag fick rulla in på en avtagsväg efter E10:an. Ringde en god vän efter skjuts hem och sen fick husbilen bärgas till närmaste verkstad. Verkstan hade inte tid att ens titta på den på två veckor så efter nån dag bogserade vi den till storebror.  


Brorsan letade och klurade några dagar innan han hittade var felet sitter. Bränslepumpen sönder och måste bytas. En ny kostar en förmögenhet  . Och där är jag nu. Jag har en fin och fräsch husbil som inte rullar om man inte lossar handbromsen förstås. Alla drömmar blir inte som man tänkt sig. Och alla drömmar ska man inte försöka uppfylla.

Jag missade kennelträffen där dom bl a hade funktionsbeskrivning av hela kullen (förutom Maja)   och jag som så gärna hade varit med       


Det är bara att bryta ihop och komma igen. Maja har fått använda sin spårnäsa och klarade anlagsspåret galant på nationaldagen.


Jag har stora planer och förhoppningar på denna fina vovve  

   

Hon ska på div utställningar i sommar, träna jakt och kanske mera viltspår. Kanske vi kommer till jaktprovstart senare i sommar/till hösten. Om det ser lovande ut så ska vi leta upp en snygg och smart goldenkille med färg och fart och de första YellowFellows får se världen om ett år eller två. 


Det är bara drömmar än så länge och vad sa jag alldeles nyss om att drömma? Ei se kannate! Det är ingen idé! Men jooooo visst ska man drömma   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards