Direktlänk till inlägg 13 augusti 2017

Jaktprov Narvik - 3de pris

Av Hjördis - 13 augusti 2017 09:08

I regn och rusk startade jag och Maja på jaktprov i Narvik igår 12 augusti. Maja är en duktig markör på både land och vatten. Hon var lugn och fokuserad vid min sida. Förutom att hälsa hjärtligt    på domaren brydde hon sig inte om funkisar eller skytten idag. Återigen var det fältet som hon gick bet på. Kanske tycker hon att markeringar är kul som tusan och fält trist som f*n?! Det blev ett tredjepris på provet och det får vi vara nöjda med för dagen.


Domaren på Narviksprovet Asbjörn Kristiansen är en alldeles underbar domare! Han gav bra feedback och råd och såg det som var bra hellre än det som var mindre bra. Den skriftliga kritiken som Maja fick är inspirerande med enbart positiva beskrivningar. Det var fältarbetet som drog ned priset för dagen.


Stort tack till NTBK Narvik som arrangerar prov i fantastiskt vackra omgivningar. Hade det regnat lite mindre hade jag kanske kommit ihåg att ta upp kameran   

  Nikkavägen eller föredetta iallafall. Mörka moln hopar sig över Mordor? Eller över Luossavaara      Klockorna från stadshusets klockstapel nedmonterade inför putsning och nylokalisering. Alltså vad stora dom är. Några av klockorna är större än golden retrievers      Urtavlan på klockstapeln är enorm! Lite kul att se det på nära håll.  

Jag beställde diplom för mitt första nordiska championat. Maja heter numera NORD VCH Dåmigs Hot May. 

Viltspår är verkligen Majas gren! Och vilken tur att det är det jag brinner för    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards