Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Hjördis - 8 oktober 2010 21:06

Skönt med fredag kväll. Veckan som gick kändes lång men nu är det ledigt några dar.

Jag har hunnit promma med vovvarna lite varstans runt stan.

  
En sönderriven björk hittade jag på ett ställe. Det såg ut att vara rivet alldeles nyss. Och vem river träd så här? (bjööööörnen)  Ska inte björnarna gå i ide snart?


En annan dag klättrade vi uppe på Luossa-toppen och hittade lite snöfläckar.

  
- Je mäj kårv! Ja vet att du har.

 

Wilda har fått sina arbetskläder:

  
Hon är omåttligt stolt och det är jag med.  Vi har varit på höstens första besök och Wilda jobbade hela tiden - svansen gick i ett, hon gick från den ena till den andra. Om nån inte vill prata med henne så går hon till nästa. När nån ny kommer in så blir denne hjärtligt mottagen.

 

Idag efter jobbet tog jag och Märta och hundarna en långprommis på ett för mig nytt ställe, runt vindkraftverken. Jag har inte sett stan från det här hållet förr:

  
Nåja det syns väl inte att det är Kiruna...

 

  
Vi passerade under ett av vindkraftverken - man kände sig ganska liten...

 

  

- Vill inte vill inte vill inte. Syns inte finns inte. Stilla försöker verkligen få Lisa att busa men...

  

Stilla och Wilda busar desto bättre. Det är svårt att fånga dom på bild. Ofta blir det bara en svans på fotot om ens det  

 

  
Three amigos på spången.

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards