Alla inlägg den 6 november 2010

Av Hjördis - 6 november 2010 21:23

  
Ogräddade på bilden... Det enda som är godare än hembakta bullar är någon annans hembakta bullar. Dom som jag själv bakar är goda men jag är så van vid dom.

Idag har det varit så bra väder! Bra väder för att vara inomhus   . Det har snöat och snöat och snöar ännu. Jag har bakat bullar å bröd - mums.


  

Började tidigt på morgonen och då såg allt prydligt och ordentligt ut:


  

Men ordningen höll inte i sig. Jag tappade strösocker på golvet, kletade med smöret på kanelbullarna så det stänkte. Efter allt bakande så tänkte jag göra lasange men hade ingen köttfärs hemma. Som dotter och syster till älgjägare har jag alltid älgkött i frysen. Tog fram en del kött för att tina. Det är alltid en överraskning vad för slags kött som finns i fryspåsen. Hittade bla en stor härlig bit som jag bara putsade på lite - den ska bli helstekt nån helg. Andra bitar skar jag ner i mindre och malde till köttfärs för att sen göra min lagange - pust! Vem har sagt att det ska vara lätt?!


  

Varför är hundarna trötta? Dom har väl inte gjort överdrivet mycket idag? Dom låssas sova så jag inte tvingar ut dom på prommis i nysnön. Det fastnar som tusan mellan tårna på dom, dom vill inte gå ut.

Synd att klockan är så mycket, är lite sugen på färska bullar och kall mjölk...  får bli imorrn istället.

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards