Alla inlägg den 14 november 2010

Av Hjördis - 14 november 2010 19:54

Matte har varit å rest å roat sig medan vovvarna har varit på hundpanget i Laxforsen. Dom älskar stället   . Som den sjåpiga matte jag är hade det kunnat vara sk*tjobbigt att lämna dom men det är ett rent nöje   Jag vet att dom har det allra bäst med kompisar, prommisar och gooood mat och världens bästa Sus som tar hand om dom.


Sus har med kameran på prommisarna och skickar "bildbevis". Så här kul har dom:

 
Oj va mycke snö va?!


 

Vadå, har jag snö på nosen?


Nääää jag e ingen draghund

 

Här har det gått harar... eller lämlar... 



Du kan inte ta oss! 



 

Björkman säger: - Följ mig brudarna, jag hittar!

 

Ni skulle ju följa mig. Kom igen då tjejerna.

 

  

Måste bara kolla klart på utsikten - ju!

 

Wilda älskar springa ikapp. Och killen har ju så korta ben -  Wilda vinner.


  

Ja vann! Va får ja? Kårv? 



  

Ja vill åxå ha kårv.

 


 

Nåt som låter under snön? En lämmel?!

 


  

Björkman och Lisa är kompisar sen flera år.



Tafatt. Wilda vinner igen.


Björkman med två bodyguards, Braveheart I och II. Om jag var du, Björkman, så vore jag liiiite rädd iallafall. Eller är B flickornas bodyguard? Det verkar vettigare.



Jaha Sus, vem av oss vann idag? Jag eller lilltjejen W?

 

  

Jag har iallafall snöigast nos. Sådeså.

 

Tror flickorna längtar till nästa gång dom får åka till panget. Men matte har blivit så lat på att resa numera...  

Stort tack till världens bästa hundpang, Sus och Tommy i Laxforsen. Som alltid tar ni hand om flickorna så matte får åka på tjänsteresa.

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards