Alla inlägg den 6 november 2011

Av Hjördis - 6 november 2011 09:06

Golfbanan i Björkliden i november. Grönt gräs, ingen snö, inga golfspelare. Som gjort för jaktträning. Jag förstår inte att alla vill ha vinter och snö. Tycker det är helt fantastiskt med barmark i november.


Det var länge sen jag å mina vovvar jakttränade ordentligt. Både Lisa och Wilda har whilat sig i form! Lisa sprang i  snygga linjer på linjetagen, Wilda var både lydde mig och vågade springa låååångt ut för att söka dummy. OCH Lisa apporterade ett par änder och genast börjar matten planera jaktprovstart  . Det vore verkligen roligt att ha hopp  att kunna starta på jaktprov...  


Sen vi kom hem igår har vovvarna sett ut så här. zzzznark dom var så nöjda att få jobba igår att dom är helt slut. Idag blir det kanske lite lugnare eller så börjar matte träna ut-tecken med båda. Vore fint att kunna skicka hundarna längre ut på linjetag... hmmmm  Jag är alldeles inspirerad igen för jaktträning   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards