Alla inlägg den 15 november 2011

Av Hjördis - 15 november 2011 18:33

Det är roligt nästan jämt att ha hund.  


Ibland, eller ganska ofta faktiskt, vill jag göra något extra för mina två guldklimpar. Idag på lunchrasten tog vi en längre skogsprommis efter att ha ätit en blixtsnabb lunch. Det var jättefint i skogen, lite-lite snö kom igår. Vi prommar längs en rolig väg och njuter av tillvaron. Tills... Wilda rullar sig i äckelpäckel. Tvärt slut på det roliga med att vara hundägare.  Skithund! Hundskrälle!


Det blir bad ikväll. Inte helt fel för jag har fått ett härligt doftande hundschampo och balsam av världens snällaste Gunnel 


Hemma igen efter jobbet snuffar jag lite försiktigt på Wildas håll. Ingenting. Snuffar lite närmare henne. Ingenting. Kör ner näsan i hennes päls - ingenting. Isåfall blir det inget bad idag. Jag vill inte bada dom i onödan när det är kallt ute. Istället blev det en ordentlig kamning av trazzelzudden.


Hon gillar inte riktigt det men då kom jag på - klickern! Jag klickade in henne som jag vill att hon ska vara när jag kammar. Och hon fattade riktigt snabbt vad som ger belöning. Och så är det roligt igen att ha hund. Att lära sig och sin hund nya saker.


Nu är det chatt med Barbro Börjesson på SVT. Tänk om man skulle försöka få lite hjälp med Lisa och skidåkning...  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards