Alla inlägg den 21 september 2011

Av Hjördis - 21 september 2011 20:58

Igår fick jag inte ut hundarna på nån kvällsprommis = hundarna vann. Idag samlade jag all styrka jag hade för att få ut hundarna i regnet och mörkret.


Började inte så bra. Fick krypa in i buren/bädden för att ta på L reflexvästen medan hon låg kvar och znarkade. W låg hoprullad som en kanelbulle i favvosoffan helt lealös. Krånglade reflexvästen även på henne.


Jag klädde på mig och funderade på hur jag ska lyckas koppla hundarna... Jo, frolic i ena handen, kopplet i andra. Sedan ut med bestämda steg. Rask promenad med två förvånade hundar "i släp" efter.  


Snart var hundarna i promenad-stämning och jag kunde ta ner tempot och även koppla loss. Klarade det! Det blev över en timmes prom i regn och mörker. Om jag inte hade klarat det hade hundarna fått "gå på lådan"  .


Ändå har jag världens snällaste två hundar. Skulle aldrig klara av en terrier eller annan typ med egen wilja. Fast det förstås - Lisa har en enormt stor portion egen wilja när hon fått för sig nåt. Exempelvis vid dirigering till en dummy   eller vid viltspårprov   . Och Wilda lär sig...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards