Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Vårvinter

Av Hjördis - 12 februari 2012 16:48

Vårvintern är här! Det är bara mitten av februari men jag kan svära på att vårvintern har börjat. Idag har soooolen lyst och kanske värmt lite?!

Jag och Wilda började dagen med en timmes skidtur. Sen fortsatte dagen med en sväng på marknaden för mig och Lisa.

- Jag VILL ha en cocosboll! Lisa strejkade framför cocosbollsförsäljaren, kårvförsäljaren, varma-chips-försäljaren osv.  Ibland är jag en taskig matte för Lisa fick ingen cocosboll... förrn vi var hemma då fick hundarna varsin och jag tog en eller två till fikat. Mmmmmums var det och välförtjänt efter skidturen.


Wilda är inte tokförtjust i marknader, hon blir låg av alla ren-, räv- och andra skinn som ligger på marken och sprider sin vittring. Hon fick en kortare sväng när marknaden höll på att stänga bara för träningens skull. Skidturen däremot gick alldeles jättebra  . Hon travar på utan att tjafsa som vissa andra, säger inte namn men det börjar på Li och slutar på sa...


Och Lisa är alldeles för förtjust i skidåkning så hon fick inte följa med på det. Hon gillar det här med marknader skarpt. Hon går som en dammsugare efter backen och äter alla smulor mm. När man ska lämna området sittstrejkar hon ... 


Båda hundarna fick lite egentid med mig idag. Det händer inte så ofta men när det blir av så kan man se lite andra sidor hos hundarna, jättekul!


I fredags åkte vi en sväng till byn för att hälsa på föräldrarna. Det var första gången vi var där sen mammas och pappas gamla hund gått bort. Vilket stort tomrum en så liten hund kan lämna... Det är en tröst att lilla Sessan fick ett långt och bra liv. Mina två yrväder fyllde dock upp tomrummet utan vidare.     Snart börjar alla pimpeltävlingar och då blir det många svängar till byn och byarna omkring. Vårvintern är en härlig årstid  



 
 
Ingen bild

Margareta

13 februari 2012 19:37

Så talande bild :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards