Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Fotouppdatering

Av Hjördis - 11 juli 2012 11:39

Kameran följde med upp på Luossavaara...

Knata på bara, lång väg att gå. Nädå, vi tog bilen upp och lyxprommade bästa biten av Midnattsolstigen.


Maja tänkte väl fortsätta nerför berget men det tänkte inte jag... Vi vänder tillbaka till bilen.


Efter ett gruppfoto...


- Tjoho här kommer jag och mina öron...


Stilstudie på söta öron...


- Asså, får man lite privacy så man kan göra sina behov elle?


 

Lisa som vanligt uppe på en sten, väntar på godis...


Maja är nu drygt 11 veckor. Hon har varit med oss i tre. Igår var det första gången alla tre busade tillsammans ute på baksidan av huset. Å kameran hämtades för att föreviga...

Lisa och Wilda i kärleksfull brottningsmatch. Maja springer runt - Törs jag? Törs jag?


Jodå hon tordes. Matte övervakade ändå att det inte blir farligt för lillan.


Wilda är så försiktig med Maja, matte behöver inte oroa sig.


Lisa låter sig tuggas på från två håll.


Lycklig Maja som äntligen fick och vågade vara med i buset.


Tidigare har jag alltid hållit (bläckfisken-)Maja i famnen när storhundarna rasat tillsammans. Den här gången hann jag inte fånga in henne. Jag kan avbryta L&W med en harkling om det skulle behövas men jag såg att dom stora var försiktigare när liten var där. Och liten var blixtsnabb att hoppa undan både de stora hundarna och mattes armar...



- Lite whila. Tänk på att vi är gamlare än du...

- Tänker hon verkligen inte busa mera den där äldsta?


Skönt att alla tre är snälla med varandra. Ingen tog i för hårt och ingen kom i kläm. Maja välkomnades in i flocken på nåt sätt i och med leken. Jag fortsätter ändå hålla ögonen på dom när dom busar så det inte blir allvar eller för hårt. As always.  


Wilda och hennes konstiga sovställningar. - Matte vaffö ha ja ont i nacken?  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards