Alla inlägg den 17 november 2012

Av Hjördis - 17 november 2012 20:48

Det började som en helt vanlig lördag. Jag "tvångs-sov" till halv sju. När jag klev upp insåg jag att jag nog inte ska sova så länge, lätt huvudvärk... bättre att kliva upp när man vaknar om det så är kl 5. Jo jag var uppe kl 5 och snabbrastade Maja.


Åsså kom ett efterlängtat SMS - vädret i Abisko var ok så vi åker dit å fikar, eldar och kanske lite jaktträning.

Solen går inte upp mer i år i Abisko men det är väldans vackert ändå. Och bilden föreställer naturligtvis Lapporten.


Axel, Lisa, Sussan, Wilda, Maja å ja traskade mot Träsket så alla fick springa av sig. Söta Maja har alltid koll på mig  . Efter prommisen blev det fika vid en brasa som vi kämpade med att få brinna. Brann iallafall tillräckligt för att kunna grilla korv. Även hundarna fick varsin värmd korvskiva.


Min fina trio med Lapporten i bakgrunden. 


Innan jaktträningen åkte M och W i bilen. Bara Lisa och Axel fick följa med på jaktstigen. Det pangades och hämtades dummiesar till höger och vänster. Dagens enda fågel fick jag med volvon då en flock pippifåglar lyfte från vägen, en var för långsam och bilens front tog den  


På väg till Abisko stannade vi för en p-paus på en rastplats vid Torneträsk. Man tar av från vägen och kör en bit parallellt. Sagt och gjort. Det var bara det att den vägen inte plogas om vintern upptäckte jag när jag körde efter skoterspår. Vad göra? Inte stanna iallafall.


Bara att fortsätta låta hjulen rulla, svängde runt på p-platsen så bilen pekar åt rätt håll. Och har vi nu kört dit på skoterspår skulle vi banne mig ta vår bensträckare! Samlade mod att försöka köra därifrån. Några motorstopp i snön och skoterspåren innan vi fick lite fart och sen var det bara att gasa precis lagom mycket att hjulen rullar men inte spinner... En bra läxa; det som funkar på barmark kanske inte funkar när snön kommit. Längtar till våren? Vem jag?! Varför tror nån det?!   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards