Alla inlägg den 16 september 2012

Av Hjördis - 16 september 2012 15:08

Här vare sjuklingar i form av hundar. Lisa nyopererad och Wilda's våteksem på svansen har gjort come-back. Jag har för få trattar till djuren. När ena hunden har tratt passar den andra på att göra något förbjudet.   

- Blåser det alltid är du är ute med hundarna? - Nä, om somrarna när det finns mygg och blåst skulle vara skönt, då blåser det inte. Det är väl för att myggen ska ha en chans.


- Sitt stilla nu så jag får fota er. Ni får godis efteråt. Två foton efter varandra med alla tre på samma. Vilken lycka, måste nog köpa en triss. Tänk om man skulle vinna sisådär 100 papp i månaden i 25 år eller så... Uj vilka problem man skulle ha då. Vilken färg på bilen ska jag ha den här månaden? I vilket hus ska jag bo den här veckan? Vilken stuga ska jag åka till nästa helg? Vilken husvagn ska jag ta? Skönt att slippa såna beslut  .


 Syns svanparet? Fotade med mobilen en kväll när jag å Wilda prommade runt sjön. Numera är prommisarna rena jobbet. Jag känner mig som Promenadtjänst AB ibland. Först Wilda. Sen Maja. Sen Lisa. Sen alla tre för att knyta ihop flocken igen. Fast oftast går vi alla på samma lagom långa prommis. Lagom för valp M och sjukskriven L.


Jag har börjat plocka bort stygnen på Lisas mage/buk. Tar två st och sen paus. Lite nojig är jag, tänk om det går upp?! Vågar inte plocka alla på en gång. Lisa tar det med ro. Hon ligger blickstilla medan jag håller på med sax och pincett. Provsvaret på tumören sa att det inte var något farligt, inget som sprider sig. Jag får hem pappret om nån dag, kommer inte ihåg allt vet läste upp. Skönt att det inte var något aggressivt.


Åkte till byn och gjorde två öppenklasspår till ett ev rörligt viltspårprov. Tyvärr blir det inget prov i höst men spåren är grundade till nästa år. Då!


Vädret är alldeles fantastiskt, sol och höstfärger. Och vi sitter inne och glor. Ibland måste man få känna sig lat och bara ladda batterier. Nästa helg blir det workingtest för hela slanten. Får se vem eller vilka i flocken kan delta. Alla är dock anmälda.   


Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards