Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Hjördis - 30 maj 2013 16:49

I tisdags hade vet.station öppet hus med gratis undersökning och rabatt på hundmat. Bäst att passa på.  Är det gratis så ska man ta det om det så är en spruta!   


Efter några sekunder konstaterades att hund nr 1 hade rävskabb. Sen de andra två. Preparat i nacken och ny omgång preparat om två veckor själv hemma. Inget bad på 2 dygn.


Jag hade aldrig gissat rävskabb själv! Visst hade dom kliat sig en del men dom fäller och då brukar det klia...

Sen börjar man fundera var det kom ifrån och hur länge dom haft det? Varför anade jag inget? Har dom smittat nån annan? Där kunde vet lugna mig. Det smittar inte helt lätt med rävskabb.


I höstas och i vintras såg jag en skabbräv vid Värmeverket i närheten. Kan mina vovs haft skabb sen i vintras? Tusen frågor senare så lägger jag ner det. Rävskabb botas lätt. Ingen storstädning eller sanering behövs. Jag släpper det.   


Solen värmer alldeles otroligt idag. Vi håller oss inne och myser med isbitar och glass. Igår gjorde vi ett tappert försök att träna ut- och stopptecken i värmen men bara nån minut/hund. Det gick bra och träningen hade hög kulfaktor som Maggan hade sagt. Jag kanske skulle säga att glädjefaktorn var på topp.  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards