Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Fredagsmys

Av Hjördis - 29 oktober 2010 20:10

Så skönt med fredag. En hel lång lat helg framför mig. Bara slappa. Lisa och Wilda brukar nog slappa när jag är på jobbet. Wilda sover och Lisa läser tidningen.


  
När jag kommer hem på lunch är morrontidningen inte alltid på golvet innanför dörren. Kom det ingen tidning idag hinner jag tänka innan jag frågar Lisa: -Var är mattes tidning? Då springer hon till sin bur å hämtar. Hon vill väl läsa ifred gissar jag   .


Det var fullmåne förra helgen

Himlen alldeles klar.   


  
Vilka färger. Alla nyanser från mörkaste blått på landskapet till rosa och vitt på himlen. Så tjusigt. Kanske min kurs i mindfulness gör att jag börjar se fullmånen, färger på himlen...


  
takdropp utanför mitt fönster...

Rätt vad det är så blir jag en männska som KAN göra en sak i sänder utan att tänka på vad jag ska göra sen. Hoppas iallafall   

Men än så länge gör jag många saker samtidigt. Förutom mindfulness går jag och hundarna en lydnadskurs på Bruks med duktiga Cari  . Men det är ingen hundkurs - det är en mattekurs. Det är jag som ska lära mig lära hundarna. Vilka aha-upplevelser jag får där! Och vad fel jag har gjort tidigare. Nåväl det är aldrig försent att lära om. Jag ser fram emot en lång, mörk och kall vinter - perfekt att träna inomhus med klicker och godis. Fast nu ska jag inte överdriva. Jag ser INTE fram emot vintern men jag försöker acceptera att det blir mörkt och kallt en lååång tid framöver . Förresten jag avskyr den långa mörka kalla vintern som kommer  men vad gör man???

Jag avskyr inte december och advent och jul allt kring det. Men januari och februari   


Förresten såg jag nåt vidrigt idag. Jag tog en långprommis med vovvarna efter jobbet och såg en lastbil med släp. På släpet fanns ett stort fordon av nåt slag. På lastbilsflaket fanns en personbil fastsurrad. Inne i personbilen satt minst två hundar som hoppade och tokskällde. Hela ekipaget startade söderut på E10:an. Hundarna kanske skällde på mig och mina hundar? Eller hade dom panik i bilen uppe på lastbilsflaket?  Personbilen var snöig och isig, det såg inte varmt ut för hundarna. Undrar om hundarna frös ihjäl? Eller bryter ben och ryggar när de kastas runt inne i bilen? Det såg ut som djurplågeri. Vad gör man när man ser sånt? Usch vilka idioter det finns. Hoppas chauffören och passageraren fick en varm och behaglig resa - hundarna fick det inte! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards