Alla inlägg den 9 december 2010

Av Hjördis - 9 december 2010 20:06

Äntligen fick jag å hundarna gå en hundprommis. Bruks har hundpromenader på torsdagar kl 18.30 och det var inte inställt pga kyla eller annat.   


I tisdags hade jag otur med allt jag tänkte göra: inget besök på äldreboende med Wilda pga löp. Ingen spanielträning. Vaddå jag har väl ingen spaniel?! Det är mörkt ute och ingen märker om det är två retrievers bland alla glada spaniels.   Ingen hundpromenad med SSRK.


Idag BLEV det hundprom fastän det var kallt, -18 vid stallet. Elva vovvar med sex mattar som gick fort och blev varma. Efteråt utlottning av roliga priser och jag vann en jättefin t-shirt. Gissa om vi går även nästa torsdag   . Alla är välkomna, t o m du   .


Jag läste nånstans på nätet en fråga om att nåns hund lyfter på tassarna när dom är ute, vad kan det bero på. Svaret var att hunden förmodligen har köldkramp i tassarna och ta in hunden så snart som möjligt. Hmmm här får hundarna köldkramp men då går vi bara fortare   .


Ferrumparken i Kiruna är extra fin nu. Jag var tvungen att fota.

        

Det är nåt speciellt med all frost på träden. Blir lite sagoland av det.

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards