Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Lite höstbilder

Av Hjördis - 11 september 2011 18:56

Ifall någon missat det - nu är det höst.

  

Alla härliga färger, gult, rött och orange... Jag har alltid avskytt orange men nu har jag en orange bil så jag får vackert gilla den färgen med   

   Bilen döptes genast till Katla eftersom den har vissa bokstäver i registreringsnumret... Men den här Katla är ingen eldsprutande drake utan en snäll liten bil...


Måste ju provköra bilen så det blev en tur till byn i helgen. Fullmåne först på måndag men redan i fredags...

  
Alldeles vindstilla och tyst...

Jag har ett nytt favoritträd: aspen. Den blir så vacker om hösten.

  
Det ser ut som det brinner, aspen är så intensiv i sina färger. Om någon vecka börjar löven skifta i rött och rosa - hur vackert som helst.


Lisa kan det här med att whila å ta de' lugnt...



Wilda spanar ut mot riset. Vad har hon sett? 



- Åkej matte nu harru fotat tillräckligt. Kan vi gå hem nu? Jag är trött. - Å ja e hungi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards