Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Kanske lite snö ändå?!

Av Hjördis - 1 november 2011 19:38

Jag vet inte. Det kanske vore bra med ett litet snötäcke ändå? I söndags svabbade jag några golv men redan idag blev det ett varv med snabeldraken - hundarna (och jag) drar in massa skräp. Ett tunt snötäcke fixar skräpet.


Innan det blev mörkt idag fotade jag vår vackra stad. Vattnet ligger spegelblankt? Näää det har frusit till is. Det kan blåsa storm och ändå ligga spegelblank.


Nu har det hunnit bli mörkare så bilden blev inge' bra. Lekte med fotot och det blev svartvitt. Nymånen som jag ville fånga syns inte alls.


Lisa är en linslus! Hon ville åxå vara me' på bild. Wilda och månen i bakgrunden.


Tittar på tv, Svagaste länken. Jag är lite besviken på programledaren, hon är alldeles för snäll. Programidén bygger på att programledaren ska vara lite elak. Nåja då behöver jag inte följa programmet  .

 
 
Ingen bild

Margareta och hundarna

1 november 2011 20:12

Nästan att jag tänkte samma ikväll när jag kom in med hundarna och det blev ett grustag i köket! Nja, inte riktigt det - men iaf grus...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards