Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Hjördis - 14 juli 2011 17:47

Nu är hon billig, Wilda, som rullat i skit. Nån som vill köpa? Extra prima, skitbilligt...


Jodå, på andra sidan oxå. En oskyldig promenad blev till Wildas högsta lycka och mattes värsta mardröm. Tur att hon frivilligt gick ner i sjön för ett bad. Men inte lossnade bajset utan vidare. Nej, jag trädde en påse över handen och skrubbade och skrubbade.


  

Väl hemma blev det badkaret direkt. Här ligger hon nybadad och doftar ljuvligt. Plötsligt är hon inte längre till salu. Hon hoppade själv i karet, försökte inte smita medan jag schamponerade henne, stod stilla medan jag sköljde av schampot och skakade på sig när jag sa. Gumman du är för söt!   


Tror jag måste köpa mera hundschampo och det blir dunk inte flaska. Eller klorin   ... Vilken tur att jag har tvättmaskin och inte lita till tvättstuga. Maskinen går nästan varje dag. Nu tvättas handdukarna... Att ha hund innebär att man aldrig får långtråkigt. Skulle man känna sig sysslolös sätter hundarnas radar igång och dom hittar på vad-som-helst för att aktivera matte  .


Idag har jag gjort ett rejält motions- och styrkepass! Utanför balkongen såg det ut så här före:

  

"Siktröjning" kallar kommungubbarna det. Dom leker med röjsågar och när dom tröttnat så lämnar dom det som det fallit, huller om buller. Visst blir utsikten fin men sänk blicken en meter och se förödelsen. Det är ju vandalisering. 


Kommunens skönhetsråd måste vara blind och döv om det ens finns nån. Tror inte deras villaträdgårdar ser likadana ut som vi i lägenhet tvingas ha i "vår trädgård". Hursomhelst vad göra? Vara förbannad hjälper inte så...


  

Ta-daaaaa. Jag har röjt undan björkstammar, sly och ris. Samlade "skräpet" som ett staket och vips har jag en hundgård i en halvcirkel.


 

Hundgården är ganska stor och alla som vill får använda den. Och jag har lite trevligare utsikt från balkongen och gratis motion fick jag. Nöjd med mig själv  och mina svettiga timmar med björkslyet. 


Nu är det ju så att det säkert kommer klagomål på att jag städat. Nån som själv inte orkar städa och få det finare utomhus kommer väl att säga att så där får man inte göra. Nåväl ta bort "staketet" då  jag vill inget hellre än att riset försvinner.


Dessvärre tror jag att kommungubbarna inte kommer ta bort det. För tio (?) år sen gjorde dom en siktröjning på Rönnplan och skräpet ligger fortfarande kvar. Gödsla marken kanske dom tror. Föda och skydd åt råttorna till vintern tror jag  . Precis vad dom behöver, råttorna alltså. Utrotningshotad art eller?  


Eller så anmäls jag för egenmäktigt förfarande, som petat på nån annans sly. Ja ja okej då. Men stöld är det inte, allt ligger kvar därute bara på ett nytt ställe   .

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards