Direktlänk till inlägg 5 september 2012

Face your fear

Av Hjördis - 5 september 2012 20:39

Man ska möta sina rädslor sägs det. Idag tog jag å vovvarna en prommis i våra björnmarker, där jag såg en björnunge i våras. Jag har inte vågat mig dit på 3-4 månader men idag!  

För att fota Maja ska man vara snabb, mycket snabb. Lisa som alltid uppflugen på en sten och hoppas på gobit.


Prommisen i björnmarkerna gick bra. Bortsett från att jag var som en uggla hela tiden - spanade 360 grader. Nynnade. Pratade med hundarna och mig själv när dom inte orkade lyssna. Rasslade med koppel. Helt normalt beteende för björnrädda personer.   


Såg vi nån björn då? Vid ett backkrön kom Wilda farande mot mig som skjuten ur en kanon. Hjärtat stannade på mig, jag trodde hon hade en björn i hasorna. Men det hade hon inte, hon var bara väldigt glad att springa. Fort. Jättefort. Så fort att hon flyger fram över krön. Brrrr gör inte så där Wilda, skrämma matte.  


Fick några sms och hoppade högt av plingen i mobilen  svarade något korthugget - jag spanade ju efter björn. Men jag klarade det. Vi gick inte exakt där jag såg björnungen men i området. Tror jag väntar 10 eller 20 år innan jag törs gå exakt där igen.   


Imorrn blir en jobbig dag för en sjåpig matte. Min Lisa ska operera bort en juvertumör. Den är bara ärt-stor men jag vill att den ska tas bort. Min gammelhund Zita hade en juvertumör som jag inte tog bort. Hon blev nästan 13 år men utan tumören hade hon kanske blivit ännu äldre och framförallt hade hon inte haft ont sista åren...  Så den här ska bort. Och allt ska gå bra.


Majas syskon ska samlas till valpträff nästa vecka och vi hade tänkt åka dit men så blir det inte. Jättetrist eftersom det är första valpträffen för nån av mina hundar. Tänk om Lisa tillfrisknar blixtsnabbt och klarar 120 mil x 2 i bil?! Jag såg fram emot det, ordnat med elkylbox till bilen, en kompis har lånat ut en bunt ljudböcker som jag skulle lyssnat på under bilturen. Surfat runt efter ställen att övernatta på längs vägen... Lisa - återhämta dig jättefort så kan vi åka...   

 
 
Ingen bild

Smsaren

5 september 2012 21:19

Jag tänkte lite när jag fick svaret: "...inte ikväll" - och så inge´ mer.
Men vi tränar någon annan kväll :)

Hjördis

6 september 2012 09:14

...då vet du varför... spanade efter björn inte tid att sms:a :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards