Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Hjördis - 2 augusti 2012 20:29

Det finns en jättebra strand att introducera valpar i vatten och simning efter Esrange-vägen.

Strandkanten är grund. Det är 1 cm djupt först. Botten: fin fast sand. Och det är varmt i vattnet. Ändå ser Maja skeptisk ut  ...


- Asså ska jag gilla det här? Kan inte jag få åka taxi med däj? 


Wilda hjälper till att visa hur kul det är med vatten och bad.   


Sitta på stranden är tryggt för liten. Hon får fundera om hon gillar detta eller ej, ingen brådska.


Jag är fortfarande jätte-tveksam att gå i skogen ensam. Spanade försiktigt i rågången efter björn. Ev björnar hade jag nog skrämt iväg redan, så högt som jag pratade med mig själv och med hundarna medan vi gick där.   Hoppas verkligen ingen hör mig...


En annan strand. Vattnet är kallare men stranden är finare. Maja ville inte bada här.


Tre hundar som nästan slår knut på sig själva och varandra när dom leker. Härligt med hundar som är så goa vänner  .


Jag har tinat en and och idag skulle Lisa imponera på matte genom att apportera den ute på gräsmattan. Inte. Nosade. Fnyste. Igen fick jag övertala henne att greppa den. - Okejrå jag gör väl det, tänkte Lisa och kom in med den. Två gånger. Allt annat än spontant. Motsatsen till spontan? Krystat? Nåväl vi har tre veckor på oss att bli lite mer spontana till jaktprovet som jag anmält henne till. Varken jag eller Lisa är på nåt sätt klara för start i öppen klass men det finns ingen klass mellan nybörjar och öppen... What do you do?! A fool of yourself  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards