Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Hjördis - 7 augusti 2012 18:31

Wilda är en jättebra barnvakt och lektant. Inte konstigt att hon är helt slut om kvällarna.


 Så här håller hon på och leker med Maja. Att hon orkar.  Maja älskar Wilda förstås, en som alltid vill leka och vara med henne.

Det bästa har man på bordet?! Det här började alldeles oskyldigt med att jag hade en hundvårdsdag. En antihalkmatta på köksbordet, saxar, borstar och klotång. Här ska vårdas hund tänkte jag.


Först Lisa. Hade dragit ut en stol och då kliver damen själv upp på bordet. När hon var klar lyfte jag ner henne och nästa dam, Wilda, tar plats för sin skönhetsvård. Sen ner med henne och dags för Ma... studsbollen! Hon hoppade och studsade och jag var rädd att hon trillar ner.


Ägnade all uppmärksamhet åt henne. Vad gör Wilda då? Jo, hon kliver upp på stolen, upp på bordet och lägger sig bekvämt till rätta. Lisa blev avis och klättrade upp hon med. Jaha tre på bordet. Dom är iallafall trygga och bekväma på bord.


Två flickor har bråttom åt varsitt håll. Tur att dom kör högertrafik båda två.


Häromdan när vi åkte till skogen lät det misstänkt från kombiutrymmet där hundarna är. Maja som gnagar på nåt? När vi åkte hem fick hon sova i framsätet så hon inte biter sönder lilla bilen. Nu funderar jag på bilburar och nedfällt ryggstöd... får se hur det blir. Tänkte att det räcker med Jeppe-grind men tvekar plötsligt.


 

Idag blev det jaktträning med Maggan och hennes Olle åsså min Lisa. Listan på allt Lisa inte bemästrar till ökl kan göras lång. Det hon kan är lättare att räkna upp. Hon är bra på... öh... hög fart, ivrig, startsnabb  när jag tänker efter så kanske det inte är bra egenskaper i jaktprov...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards