Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Hjördis - 19 augusti 2012 10:32

Förra natten var en kiss-bajs-spya-natt. Det är inte alltid en dans på rosor att vara trehundsmatte. Vaknade eller väcktes hur många gånger som helst förra natten för nån ville ut eller hann inte ut. Wilda var den enda som sov hela natten.

 

Snygg-Wilda som spanar... Bilden är helt unik - det är första gången jag lyckas fota henne utan att hon har minsta tillstymmelse av dregel dinglandes hi hi hi  


Vi hittade höstens första snöhög på min och Wildas kvällsprommis. Gissa om W lycklig?!   


Snöhögen hittas utanför Lombia ishall. Dom håller på att frysa till isen och skrapar väl för att det ska bli jämnt och snyggt. Skit samma - Wilda totally love it. Nästa gång ska jag ha med Lisa och Maja oxå, det skulle bli Majas första snö  - Lika bra att du vänjer dig gumman.  


Maja har tappat framtänder och benen växer i väldans fart. Hon ser ut som bambi. Hon har burit på herr Kråka och Anna Anka. Anna Anka var stor och tung men det gick hur bra som helst, storleken har ingen betydelse. Pappa och mina bröder ska på älgjakt snart och har frågat efter ett bärdjur...    


Det kliar extra mycket i munnen nu men ska du verkligen käka på syrran?  


 

Tre whilar efter bus. Flocken är harmonisk och alla mår bra. Förutom inatt när det var mycket som skulle ut.


Lisa å ja jakttränar flitigt. Jag är oerhört glad att Lisa plötsligt börjat apportera vilt. Tack vare det kan vi starta på kirunaprovet på lördag. Om inget oförutsett inträffar peppar-peppar-ta-i-trä, tvi-tv-tvi.


Nästa vecka börjar "allvaret" - Maja ska börja på valpkurs. Det ska bli så skoj! Hon har inte träffat så mycket andra hundar och det har varit helt medvetet från min sida. Med mina två vuxna hundar är det en lagom flock att vara med. Andra hundar ska vara sådär lagom intressanta. Åsså hoppas vi på att åka på valpträff i september.  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards