Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Valpträff i Malung

Av Hjördis - 16 maj 2013 11:22

Vi har varit på valpträff med Hot-gänget i Malung. Först måste jag bara säga att Malungs Camping får fem plus av fem möjliga. Jättefina stugor, fina gräsmattor och snälla människor. Hundtillåtet i de flesta stugor. Rekomenderas varmt!  

 

Omgärdat av simvänligt vatten...

 

Syrran Prillan i, Maja tvekar. Maja har bara sett fruset vatten i 7 månader så hon ville inte doppa sig. Än.


Dimmigt vid Höga Kusten-bron. Det regnade hela vägen från Luleå till Sundsvall. Gissa om föraren (jag) var slut när vi kom fram till Sundsvall.


Pappa å hundarna. Jag hade tur som fick en doggy-walker med som hjälp på resan. Si så ta en rask prom nu så ska jag whila...  Nä så var det inte men det är alltid bra med extra händer när man har livliga hundar...  


MH (Mentalbeskrivning Hund) på lördag 11 maj. Prillan fick gå först för husse kan det här. Vi andra fick titta och lära.

Momentet var aktivitetsnivå och Prillan har en lagom nivå på sin aktivitet iallafall på bilden. Hon ser ut att spana efter fågel...  


Hot-kullens coolaste kille Pepper iakttar spökena. Och gör inte så mycket mera.


Moltas blev rädd för overallen tills han insåg att det inte var nåt.


Leif och Pepper diskuterar dagens MH: - Kul det var att jaga trasan! - Jag gillade spökena bäst tror jag.


Nästa dag fick vovs visa "gammelmatte" Ingrid vad dom kan. Sally redo för en markering.

 

Pepper beredd att hämta in dummyn.  


Moltas kan även han.  


Leif kan oxå men han gillar att mysa med matte å lillhussarna.


- Här kommer jag med en skatt tjolahopp! Jag vet faktiskt inte vem det är av syskonen... dom är så lika varandra ibland.


Uppställning på stranden: Dåmigs Hot-kullen:

Från vänster är det (löp-)Dixie, Maja-piraja, cool-Pepper, Sally-speed, mamma Qia, Prillan badmästarinnan, Leif (så lik Maja) och sen tror jag Moltas charmören och sist Atlas. 


Vi kom hem till Kiruna igår efter 270 mil i bil under totalt 8 dagar. Nästa år gör vi om resan.   


Vi svängde förbi Storforsen. Nordens största oreglerade fall or something. Häftigt att se när det är vårflod.


Hotellet längst ner ser ytte-pytte litet ut jämfört med forsen...


    

Hemma igen drömmer Maja om nästa valpträff...

Tack Ingrid och Gunnar för att ni ordnade träffen. Tack alla som kom, det var så skoj att träffa (nästan) hela kullen. Vilka härliga vovs vi har! Ses nästa år   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards