Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Hjördis - 24 mars 2013 10:18

Årets Tobakslopp avklarad. Tog mig i mål, njöt av skidturen, ingen blodsmak i munnen, medvind. Blir nog inte bättre än så.


Vi har alltså varit i byn i helgen fram-å-tillbaka. Efter Tobaksloppet tittade brorsan in med sina tre barn. Jag känner ju Maja så hon fick vara kopplad inomhus när barnen var där. När Maja lugnat ner sig och fick hon vara utan koppel.


Till saken hör att brorsans yngsta, Alice 4 år, älskar djur (hästar, hundar mm). Alice och Maja fann varandra! Dom lekte å lekte å lekte till MAJA blev trött. Det är första gången jag sett Maja så trött. Hoppas dom får leka tillsammans fler gånger. Vi bor i samma stad men ses aldrig... sånt är livet.

Maja visade sig ha ännu en fin egenskap: hon är försiktig och snäll med barn. När Alice lekte ta-fatt sprang hon snällt med. När Alice satte sig på golvet la sig Maja ner framför. Jag måste erkänna att jag inte vågat låta Maja leka med barn för hon är så wild men där hade jag fel!


Frisk prommis på Luossa med "kruvan" i bakgrunden. Alla tre på samma bild - utan att photoshoppa ihop det. Bingo!  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards