Alla inlägg den 29 mars 2013

Av Hjördis - 29 mars 2013 08:16

Inte en sjukfrånvaro eller sjuknärvaro på jobbet på några år. Jag slipper förkylningar (peppar-peppar-ta-i-trä) tack vare kurer så fort jag känner av nåt. Långa oxveckor från januari till mars har "alla" på jobbet varit sjuka en efter en. Alla utom jag.


Igår skärtorsdag kände jag pi-pi-aj-aj i halsen. Vitlöksavkok och nässköljning (dunderkurer!) på kvällen. Vaknade i morse med mera halsont och snuva. Mera dunderkurer. Nog vore det själva f*n om jag ska vara sjuk under de fyra dagar jag är ledig från jobbet. Alldeles idealiskt för varje arbetsgivare. Iallafall känns halsen lite bättre nu och jag kan tänka mig att fara ut å pimpla. Alla ni som fnyser åt nässköljningar - var sjuka istället och gnäll och klaga


Mitt bidrag till temat "Hundar som väntar på sin mat":

 

Fotade snabbt innan dregelsträngen från Wilda hinner bildas   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards