Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Hjördis - 30 mars 2013 07:23

Då var det dags för Maja att lära sig att pimpla. Säsongen är i full gång och pimpeltävlingarna hägrar. Vi tjuvtränade lite igår...

Första timmen var så här ungefär. För det mesta bara Maja men just här även Wilda... Så gör man inte som sagt. Maja fyllde hålet med sörja, jag rensade bort det. Maja dök ner med skallen, drack lite vatten och fyllde med sörja. Jag rensade. Så höll vi på.


Fick en ganska bra abborre oxå, pillade försiktigt loss den och släpte tillbaka. Det var inte meningen att få fisk vi skulle ju bara träna på att bete sig som folk på isen. Hade det varit en stor fin sik så hade den kommit med hem och ner i en gryta - mums med färsk sik.
  

Iallafall jag blev nöjd när det såg ut så här:

 

Tre som whilar på fina vita renfällen, jag solar och pimplar. Tror vi ska åka till Kuoksu och Brohugget idag, vi har ju tränat. Förra året på Brohugget var en stor besvikelse - metervis med sörja under isen, jag fick aldrig ner pirken i vattnet ens. Om det är så i år igen      kommer jag förmodligen inte att säga eller göra nåt annat än att knyta näven i fickan...


ps. förkylningen är bättre, bara lite snuva på morgonen   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards