Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Nollad men lycklig

Av Hjördis - 25 augusti 2012 17:23

Idag startade jag å Lisa på SSRK Kirunas jaktprov. I öppenklass. Och vi nollade. Men! Lisa var så bra.


Vi började med en landdirigering som hon spikade, var visst dagens finaste landdir i öppenklass. Såklart var det lite tjårv innan Lisa satt vänd åt rätt håll, hon fixerade skytten Peter först. Men jag fick runt henne och skickade ut henne lite i vind mot området. Hon hade näsan på och fann herr kanin. På väg in gick en dubbelmarkering för parhunden. Lisa tappade herr Kanin för att kolla in markeringarna. Plockar upp och kommer in.


Sen fick hon göra dubbelmarkeringen medan parhunden gjorde sin landdir. Inga större problem där. Bollar lite med kråkorna bara hmmmm.


Efter det fält. Hon kommer in med en and och en korp. Korpen håller hon nog fast med läpparna  ... Hon tappar fart och hittar en kul fläck att rulla i. Fläcken var nära en kråka och domaren ansåg att hon rullade på kråkan och avbryter provet för oss. SÅ SNOPET! Det gick över all förväntan och så får vi inte fortsätta.


Lisa får klart godkänt av mig idag. Att vi nollade pga rullandet är otur. Två andra hundar rullade på samma fläck och åtminstone en av dom fick avbryta sitt prov pga det.


NU ser vi fram emot fler starter i öppenklass. Det var så skoj. Oj vad nervös jag har varit i en månad. När vi väl startade provet var jag inte farligt nervös mera. Heja Lisa du är så bra trots din sjåpiga matte.

  

 
 
Ingen bild

Margareta

25 augusti 2012 19:08

Vi fortsätter gärna träna med er, så hör av er om ni vill ha sällskap...

Hjördis

25 augusti 2012 20:13

Vi kör hårt nu, ska absollut träna nästa vecka. Och anmäla till fler prov - vi är inte SÅ långt ifrån pris som jag trodde... :)

 
Pia

Pia

27 augusti 2012 08:06

Grattis Hjördis till ett BRA jobb! Gillade verkligen Lisas arbete och snart har ni det där "i hamn". På det igen bara! :) även du äter henne super!

http://www.mincados.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards