Alla inlägg den 22 september 2010

Av Hjördis - 22 september 2010 15:32

Om jag hade haft barn hade jag varit en curlingmorsa tror jag. Som jag sjåpar mig med mina hundar.  


Wilda har dirre sen i måndags då hon glufsat i sig slaktavfall. En del spydde hon upp (ute på gräsmattan - yes)  och resten kommer ut lite i sänder i lös form via efterbrännkammaren.  Det bidde en liten olycka på mattan i köket så nu har jag en nytvättad matta på tork på balkongen.


Eftermiddagarna har jag flexat från jobbet för att vara med min lilla sjukling, hon är lessen och hungrig och vill inte bli lämnad när jag går på jobbet.


Idag på eftermiddan tänkte jag ta tillvara på vädret, packade ner dummiesar och for ut med båda hundarna. Vi började med lite rastning. Vilken skön höstdag det blev när solen tittade fram.


   Jag vill absolut inte ha snö. Barmark =   



   - Får man inge' mat får man väl äta trä. Förresten är barkbröd inne igen.

 

Efter rastningen fick sjuklingen vara i bilen medan vi tränade i närheten så hon såg oss.


   - Va?! Ska ni lämna mig här? Uuuuuuääääähhhhh   


Lisa fick några linjetag med hög motivation åt ena hållet varvat med markeringar åt det andra. Efter några hämtningar tyckte jag hon slöade till så jag hämtade sjuklingen från bilen som fick hämta två linjetag, ett rakt fram och ett till vänster. Wilda är bra på att ta tecken när jag gör det enkelt och tydligt. Lisa är mera sån att "hon vet bäst" och tar inte alltid mina tecken och signaler.


Iallafall blev det bättre fart på Lisa när hon sett Wilda hämta några. Det blev ganska varmt med höstsolen så träningen blev inte så lång. Avslutade med ännu en liten prommis/rastning.


  

Braveheart I och II spanar efter björn?! Nädå lite sjöfågel bara.


  

- Skulle vilja apportera mera. Hade du nån såndära apportkastare he he he...?   


  

Vad säger man om taxar? "Kommer när kallad men strax. Sliter slav gör ingen tax."

Vad säger man om Lisa? "Kommer när kallad, sliter slav, är väl ingen tax."  

Förlåt Stilla, du är jätteduktig som sliter slav med din matte.   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards