Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

I väntan på regnet

Av Hjördis - 17 augusti 2011 20:48

Det var lovat regn idag. Rejält med regn. I morse tog jag en längre cykeltur med hundarna så dom fått åtminstone lite motion ifall det regnar resten av dan.


När jag kom hem till lunch hade det inte kommit en droppe så hundarna fick en längre prom än vanligt - ifall det regnar eftermidda' och kväll då blir det bara korta rastningar.


Efter jobbet såg det väldigt hotfullt ut med låga moln men än inget regn. Det blev en och två kortare prommisar. Man vill ju inte vara långt ute i skogen om det kommer en klass 1-ösregn. Inget regn.


På kvällen började det krypa i benen - och så blev det en jogg-prom i skogen en timme. Och innan vi kom hem så kom det några droppar. Äntligen. Får man säga så? Jag menar bara att jag har väntat hela dan på det...


En ganska vanlig dag för mig och hundarna. Flera prommisar och rastningar, motion och aktivering. Hundarna är nöjda och sover lugnt. Varför är det så nödvändigt att hundar ska vara hos barnfamiljer som bor i villa helst på landet?!


Jag jobbar heltid, är ensamstående, bor i lägenhet och ägnar mig massor åt mina hundar. Mina hundar får mer aktivitet än hundar hos sönderstressade morsor och farsor som skjutsar ungar, klipper gräsmattor och lagar mat. DOM har inte tid med hund.


En sak till: jag älskar att promenera. Ibland tror jag att jag har hundar för att få en ursäkt att gå ut å gå . Nog för att jag kan okynnesgå (prom utan hund) men det känns lite tryggare att ha hundar när man är i björnskogen, särskilt när man har Braveheart I och II. Dom vänder direkt dom får vittring på nåt. 

 
 
Ingen bild

Annica

17 augusti 2011 23:11

Halloj! Såg att du har ringt. Var inget bra sällskap idag - skallebank hela dagen... OCH pip i öronen! Har velat sova hela eftermiddagen och kvällen. Hoppas det inte är en bacill... Hörs när det slutat regna =o)

Hjördis

18 augusti 2011 07:20

Tänkte tvinga ut dig och dina hundar på en lompisprommis. Med skallebank och öronpip ska man INTE svara i telefon. Vi tar en prommis nån annan dag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hjördis - 15 juni 2022 14:25


  En helg i början på juni 2022 samlades fyra av valparna efter Stenlyans Moonshadow, ”Måna” och Dåmigs Kluriga Fantomen, ”Obi” och deras mattar och hussar i Kiruna för en träff. Från vänster Jacob och Rebecka med Bobby. Sar...

Av Hjördis - 20 maj 2021 18:11

Det har gått åtta veckor sen Månas och Obis valpar i Arctic-kullen föddes. Alla valpar har nya familjer, några har flyttat och några flyttar inom kort.  Lite bilder på guldklimparna:    Först enda hanen, Bobby. En fin, rejäl kille med fötterna ...

Av Hjördis - 25 mars 2021 09:43

Onsdag 24 mars kl 04.12 föddes den första i Arctic-kullen, en stor tjej. Därefter föddes fyra till i rask takt. Sista valpen dröjde nån timme innan den kom ut. Kl 9 var alla sex syskon födda, fem tjejer och en kille. Välkomna till världen underbara p...

Av Hjördis - 3 mars 2021 07:49

  År 2014 skaffade jag mitt kennelnamn Yellowfellows och gick SKK's uppfödarutbildning. Redan då längtade jag efter den första kullen med "gula kompisar". I slutet på mars beräknas första kullen födas. Min underbara Måna, SE VCH Stenlyans Moonshado...

Av Hjördis - 12 februari 2021 13:42


ter några riktigt kalla dagar med runt -30 grader blev det idag soligt och -3 grader. Då passade vi på att ta en lite längre prommis under lunchen, bara njuta av sol och natur. Hundarna fick springa och leka som dom ville medan jag vände ansiktet mot...

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards