Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Hjördis - 11 mars 2011 19:15

Jag har varit utan internet hemma sen nån vecka då min 6 år gamla dator gått i strejk. Egentligen är väl 6 år inte gammalt ens för en dator men...  

Nu har jag dator å internet igen - man är beroende.


I måndags ögonlystes Wilda = UA. Skönt. Kan man örontesta hundarna? Ofta verkar W helt döv, när hon hittat nåt äckel-päckel, nån spänki doft osv. Hennes öron och hörsel...   


Jag var i Luleå i början av veckan, körde dit med egen bil. Vovvarna var med å vi bodde fint på hotell Quality (igen). Härligt men jobbigt att bila. Och att bilen blev smutsig! Bilen var så smutsig att det blev biltvätt på automat när vi kom hem.


Jag tvättar ganska sällan i automat och det höll på att gå illa... Om man läser de tydliga instruktioner som finns utanför biltvätten så ska man

1. köra in bilen

2. stänga porten

3. knappa in koden som man fått


Jag började med att knappa in koden, porten var stängd. Väntade en stund men porten åkte inte upp. Suck. Såg några knappar och testade en = porten for upp.

Ok, jag körde in bilen och tvätten startade genast. PANIK . Hoppa ut, rusade runt bilen, öppna bakluckan, försökte jaga ut hundarna. Lisa hoppade ut men Wilda ville inte streeesa. Jag vräkte ut henne för vattnet/tvätten närmade sig. Drämde igen bakluckan, rusade ut, stängde porten innan det plaskar ner oss. Pust. Undrar om nån såg mig?! Dolda kameran kanske?


Efteråt så insåg jag att jag inte fått igen bakluckan ordentligt utan det kom in vatten. Nåväl vatten torkar, bilen står med kupevärmare på så snart är det torrt igen. Aldrig mera biltvätt?!   


Här hemma har mitt kök fått ett lyft. Från bajsbruna mörka tapeter till fina ljusa. Dom mörka tapeterna åt ljus som på hösten när man kör bil - extraljusen äts upp av mörkret. Nu är det så fint. Det blir "före" och "efter" bilder när jag lyckas ladda bilder från kameran.


Sen har jag bildbevis på att jag och Lisa behöver hjälp av Barbro Börjessons hundskola när vi åker skidor...  Bilder kommer.

Imorrn ska jag å Lisa göra bort oss på SSRK Kirunas inoff lydnadstävling  men det blir kul ändå. All träning är bra träning. Åsså finns det gott fika där   

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards