Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Hjördis - 13 mars 2011 09:06

Peppar-peppar-ta-i-trä, jag sitter vid gamla datorn som ville ut på nätet och tyckte att både kameran och mobilen kunde få tanka över sina bilder...


Jag tackar å tar emot men hoppas inte för mycket. I em kan gamlingen totalvägra igen.


  • Mina desperata försök att rädda datorn.

Jag beskrev mina datorproblem för en av datakillarna på jobbet. Var mycket tydlig med vad jag förväntade mig för svar på min undran. Han skulle säga - Hopplöst fall, köp ny dator. Istället rotade han i en låda å sa byt ut till det här kortet  

Sagt å gjort. Öppnade det allra heligaste på datorn å bytte nätverkskort, gissa om jag var nervös. Innan hade jag sparat alla bilder och filer på en extern hårddisk utifallatt...   Men inte blev datorn bättre med nytt kort.


Min bror Torsten ägnade många timmar åt att försöka väcka liv i datorn bl a genom att "backa tillbaka" datorn några veckor. Det var nån slags recovery tillbaka till ett datum när man trodde datorn fortfarande funkade. Men det hjälpte inte. Jag gjorde själv några backningar längre och längre tillbaka i tiden och gav upp. Idag när jag bara ville testa gamlingen så funkar den. Peppar-peppar-ta-i-trä!


  • Från mörka bruna köket till nya ljusa

  
Gamla tapeten, dessutom fotat på kvällen så dysterheten är extra tydlig.

   Brunt med inslag av mera brunt. Nyansen bajs eller choklad? Blääääh hur som helst.


   

Och efteråt, ljust och fräscht! Solbrillorna på annars riskerar man snöblindhet.



Och som guldkant i tillvaron skickade världens-snällaste-Åsa kakeldekor med recept.


Om jag får ett plötsligt fikabrödsanfall har jag nära till recepten. Finns även recept på pannkakor och köttbullar ifall ett sånt anfall skulle komma.


  • Ett hopplöst fall för Barbro Börjessons hundskola

Undrar om Lisa egentigen tycker om att åka skidor?! Häromdan slet jag fram mobilen när hon gav sig hän:

      

Ja ja du Lisa. Om det inte vore för dina attacker så vore du perfekt. Det är väl smolken i glädjebägaren och det faktum att även solen har fläckar.


  • Inoff lydnadstävling SSRK Kiruna 12 mars

Jag planerade att starta Lisa i lydnadsklass två och inget annat. Innan vi åkte ut så rastade jag hundarna och tänkte en skojig tanke - tänk om man skulle starta Wilda oxå? Det är ju inofficiellt och bra träning. Undrar om dom tar emot efteranmälningar? Och medan jag körde ut så bestämde jag mig att försöka anmäla Wilda till ettans lydnad. Det gick bra att anmäla på plats.


Härligt att starta på ett prov utan några som helst förväntningar annat än att se hur det går, hur långt det räcker och ha roligt med sin hund.


Men det är ju Wilda med en gul rosett. Hon fick precis över 100 poäng och ett tredje pris. Mattes bejbis som alltid överraskar mig.

  
Även Lisa fick ett tredje pris. Sötnosarna poserar i soffan med mumsigt foder som Lisa vunnit.


Tack för ett kanonbra arrangemang av SSRK Kiruna med både utställning och lydnadstävling i samma. De som deltog i bägge delarna behövde inte oroa sig att missa sin tur, allt var flexibelt och SKOJ. Lydnadstävlingen inomhus var jättebra miljöträning för hundarna.


  • Hundpromenader med Bruks med valpar

Ibland måste man bara fota. Dom här tre valparna fick följa på bruks prommis för nån vecka sen. Dom är så söta så man vill ju nästan äta upp dom.

  
Men dom var svåra att fota eftersom dom rörde sig som oljade blixtar.


  • Till sist

Blå himmel, vit snö och gula hundar.


 

Nu ska vi ut i solskenet och njuta. Sen blir det nog lydnadsträning för

- Matte har blivit avmaskad mot latmasken.

  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards