Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Hjördis - 25 januari 2013 18:40

Mina storhundar har delad vårdnad om unghunden. Nu när Lisa är lessen i sina tassar och inte vill leka har Wilda klivit in i bilden igen: Wilda är bästa lektanten nu. När Wilda löpte och var allmänt låg var det Lisas tur att ha vårdnaden.  Jag kan inte tolka det på nåt annat sätt. Det är fantastiskt att hundarna känner av varandras humör och hälsa och hjälper varandra. Byter av varandra...

- Bara för att jag lekte så mycket förra skidturen så verkar det aldrig mera bli skidor för mig... Jag tänkte åka skidor ikväll men temperaturen kryper mot -15 grader och då kan det vara -18 vid spåret. Brrrr lite för kallt för mig, inte ens belysningen är på, tror köldgränsen är -18 grader. Och lite skönt att slippa faktiskt. Men det hade varit skönt... Usch vad jag velar!   


Snöfestivalen med bl a snöskulpturtävlingen är i full gång. Vi tog en prommis till Järnvägsparken och GruvStadsparken för att kika på årets tävlande. Den här gillar jag! Man måste alltså ha ett extra rum bakom om man vill ha trofeer på väggarna.


Den här var inte riktigt klar men bläckfisk och ankare ingår... Jättefin! När vi ändå gick till GruvStadsparken fortsatte vi till Björkis och köpte fredagsmys till vovsen. Äntligen kan Maja gå in i affären "som folk". Hon betedde sig exemplariskt. Alla vovvar fick godis av Lisa som jobbar där. Hund-Lisa vägrar lämna affärn om hon inte får godis först. Jag köpte en "lick-treat" en roll-on med köttsmak att använda som belöning vid träning. Väl hemma igen var jag tvungen att testa. Både Lisa och Wilda fattade direkt men Maja var lite skeptisk innan hon testade.


Promenaden från stan till parkerna till Björkis och tillbaka till bilen hade kunnat vara för jobbig för Lisa om hon inte haft tossar på sina onda tassar. Nu hade hon tossar och det gick hur bra som helst. Igår gick hon utan tossar och hon gick med besvär. Men varför är hon så ovillig att ta på dom innan vi går hemifrån? Jag får springa å jaga henne nästan... Kanske nån principsak för henne? Hon har pluggat på Hundens lag och rätt: paragrafen om kläder och skor säger väl ogilla  

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards