Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Hjördis - 5 februari 2011 19:05

Nä jag gör ingen brådska med min hemsida just nu. Inte för att jag å hundarna inte gör nåt utan för att vi gör roligare saker än att sitta vid datorn   .


Min blåtira har lagt sig, jag kan gå ut utan att sminka mig - allt är som vanligt.   

   Att min Wilda är ett matvrak vet väl alla vid det här laget. Så här ser hon ut när jag äter blodgrape. Hon dör av svält om hon inte får smaka... sen när hon har smakat vill hon ha mera. Egentligen är det inte konstigt att vi inte fick vara mer än några minuter hos brorsan när han fyllde år förra månaden. Han var finklädd och Wilda var tårtasugen.


   Märta och Stilla är äntligen tillbax från Australien resp Heatwave's hundpang. Idag blev det en härlig prommis i vinterlandet. När vi gick från bilarna kändes det hurvet   men när vi kom tillbaka två timmar senare kunde man svära på att det blivit mildare. Man ska inte bara klä sig efter vädret. Man ska gå raskt så blir man varm. I vanliga fall är sträckan vi gick en ganska händelsefattig prommis. MEN IDAG. Vi såg två hundspann, skotrar och bilar efter skoterleden/tillfälliga bilvägen.


 Lisa är en pystökorva, dvs en hund med stående öron. Är det inte en älg som lurar bakom en gran ovanför Lisa?


 Efter alla kängusar som Märta sett så ville Lisa visa vad hon kan. - Tjoho en snöklimp! 


 Insnöad men lycklig. Dom tre sista bilderna har Märta tagit - tack för att jag fick låna dom.


Annars prommar vi med Bruks på torsdagskvällarna. Blir skidturer då och då. En kväll när jag kände för skidåkning fick jag åka ensam - hundarna vägrade. Dom låssades sova och jag kände inte för att muta dom med korv för att sela dom, jag bara lämnade dom sovandes. Gissar att dom blev snopna  .


Jag börjar längta efter sommarens lydnadstävlingar med Lisa. Först värmer vi upp med en inofficiell lydnadstävling i mars. Sen tror jag vi tävlar "på rikt" i Överkalix 14 maj, helgen därefter i Jokkmokk osv. Det ska inte bli som avslutningen av förra året med en ointresserad Lisa som bara nosade runt. Nä hon ska vara "på tårna" och det ska jag me'.


Vi ser fram emot viltspårträning och prov. Jaktträningen har varit si och så med, men det vore kul att ta upp det igen. Jag leker med tanken att starta Wilda-gumman i nybörjarklass i år men det är inget löfte.   


Det är mycket jag ser fram emot i vår och sommar. Och för att leva i nuet, i kalla mörka februari, så tar vi det lugnt och bara laddar och drömmer om kommande aktiviteter.

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards