Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Hjördis - 26 februari 2011 09:30

Vintermörkret börjar ge med sig och solen lyser mer och mer. Världens bästa årstid börjar snart = vårvintern. Eller bäst och bäst, barmark är ganska bra de me men vårvintern har sin charm.


  

Det här är vårvinter: sol och snö och skoterspår som man traskar på eller åker skidor. - Kom igen då! ser Lisa ut att säga.


Jag är ju lite skoterhatare ibland, speciellt när skidspår blivit sönderkörda eller när idiotförare nästan mejar ner mig eller hundarna.

Och då säger nån diplomat att - Jamen skoterspåren dom lämnar efter sig är bra att gå på.

Det kan jag hålla med om men ofta ser skoterspåren ut så här:

  

Sick-sack, skoterförare med ADHD eller "bensinen är för billig". Inte går jag på såna spår, jag skulle aldrig nånsin komma nånvart isåfall. Helt utan skoterspår skulle jag inte heller komma nån vart... hmmm dilemma   


Idag är det lördag (igen!) och solen skiner och det är kanonväder. Undrar om det blir att traska eller åka skidor på skoterspår?! Ut ska vi iallafall. Ut å njuta av att det är ljust, soligt, slutet på februari med hela vårvintern framför oss!

Presentation


Bloggen handlar om mina golden retrievers och kennel YellowFellows i Kiruna

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards